Головна » Статті » Мої статті

домашнє завдання 07.04.2020 ,17 - ТСВ

Тема заняття " Експертиза ДТП " вивчити матеріал по конспекту

    1. Аналіз матеріалів та вибір початкових даних для проведення експертизи

Під вихідними даними слід розуміти фактичні дані про обставини ДТП, що зафіксовані на місці пригоди, зібрані в процесі виконання слідчих дій, і які використовуються при експертному аналізі механізму пригоди та визначенні її причин.

 

В кожному конкретному випадку для проведення автотехнічної експертизи необхідно мати певну кількість вихідних відомостей, що використовуються експертом, і які належать до фактичних даних про ДТП, залежать від суті пригоди та тих питань, які необхідно вирішити.

В постанові слідчого чи ухвалі суду про призначення експертизи вихідні дані повинні відображати:

  1. Погодні умови (ясно, хмарно, опади) та освітлення (відсутність такої, вуличні ліхтарі і т. ін.) в момент скоєння пригоди.
  2. Характеристику ділянки дороги вулиці на місці пригоди:
    1. Стан проїзної частини дороги (ширина і стан покриття, кути ухилу дороги чи підйому, наявність розмітки, радіус закруглення дороги). Крім цього, якщо це необхідно для проведення дослідження, слід навести дані про стан, ширину узбіч, придорожньої смуги. При наявності тротуарів, слід вказати висоту бордюрних каменів, тип, стан, ширину покриття тротуарів.
    2. Координати місця наїзду, зіткнення, перекидання (тобто, в якій частині дороги по ширині та в поздовжньому напрямку відносно до вибраного орієнтира та відносно до початку чи кінця слідів гальмування мав місце первинний контакт, в зоні дії яких дорожніх знаків сталася пригода.
    3. Характер розташування та результати замірів слідів, залишених на місці ДТП (слідів ковзання ("юзу") коліс, слідів їх передблокувального гальмування, бокового зміщення, тертя на проїзній частині та узбіччях, подряпин і т. ін.).
    4. Розташування транспортних засобів та інших об’єктів (осколків скла, землі, що осипалася з транспортних засобів, а також інших їх деталей, чи їх фрагментів, що відділилися при первинному контакті) на місці ДТП, в тому числі й відносно зафіксованих слідів гальмування чи руху коліс транспортних засобів, причетних до пригоди.
  3. Технічний стан транспортного засобу до та після ДТП (справність гальмової системи, рульового керування, приладів освітлення, стан шин, підвіски, а також деформації, які отримав транспортний засіб в результаті пригоди).
  4. Швидкість, якщо не залишилось слідів гальмування, або зафік- сована лише їх частина (наприклад, до моменту зіткнення, або якщо транспортний засіб після наїзду був розгальмований), і характер руху транспортного засобу перед пригодою.
  5. Дані про видимість (загальна, тобто в напрямку руху, і конкретна, тобто перешкоди) та оглядовість для водіїв (зокрема розташування об’єктів, що можуть обмежувати видимість, стан лобового скла, склоочисників).
  6. Дані про напрямок, швидкість і характер руху інших учасників ДТП (зустрічного транспорту, пішохода, велосипедиста, гужового транспорту і т. ін.).

 

  1. Чи подавались (і які саме звукові, світлові, рукою) попереджу- вальні сигнали водієм перед пригодою і на якій відстані до місця зіткнення, наїзду.
  2. Відомості про момент виникнення небезпеки для руху водієві транспортного засобу (оскільки згідно з вимогами посадових інструкцій експерт-автотехнік не має права самостійно вирішувати такі питання, крім випадків, коли для цього необхідне проведення розрахунків).
  3. Інші дані, що мають значення для встановлення механізму ДТП та проведення подальшого дослідження для встановлення причин пригоди.

В цілому вихідні дані можуть носити об’єктивний та суб’єктивний характер.

До об’єктивних належать відомості, що містяться у протоколах огляду місця ДТП, огляду та перевірки технічного стану транспортного засобу, відтворення обстановки та обставин події (при яких встановлюються об’єктивні значення параметрів, зокрема: видимості в напрямку руху, видимості конкретної перешкоди).

До суб’єктивних належать відомості, що містяться у протоколах допитів свідків, потерпілих, підозрюваних, тобто матеріали, що містять дані «суб’єктивного сприйняття».

При дослідженні механізму ДТП необхідно використовувати дані слідчих експериментів (відтворень обстановки події) та, в необхідних випадках, табличні дані, що містяться у спеціальній літературі.

Огляд місця ДТП включає: визначення та фіксацію слідів на місці пригоди; огляд дороги, визначення місця зіткнення транспортних засобів, визначення видимості дороги і перешкоди на ній в темну пору доби, огляд транспортних засобів.

 

Категорія: Мої статті | Додав: portyannik68 (03.04.2020)
Переглядів: 37 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar