Головна » Статті » Мої статті

домашнє завдання 23.03.2020

23.03.2020 р. " Основи безпеки руху " Тема занять " Робоче місце тракториста" 1 година . Д/З вивчити конспект

«Робоче місце тракториста та його обладнання..»

 

Одяг тракториста.

Плануючи поїздку на тракторі, потрібно з особливою серйозністю поставитися до вибору одягу. Незалежно від пори року, доцільним буде спортивний стиль одягу. Це дозволить зробити рухи руками і ногами вільними. Капелюх обмежує видимість дороги, тому під час керування трактором його краще знімати. Пишне волосся при опущеному боковому склі може розвіватись, тому його треба зв'язувати. Особливу увагу слід приділити вибору взуття; воно не повинно бути на широкій, товстій платформі. Широка платформа може зумовити одночасне натискання двох педалей, а товста — послаблює відчуття сили натискання. Керування трактором у туфлях на високій шпильці робить опір ноги нестійким і ускладнює натискання на педалі.

Підготовка робочого місця тракториста.

Органи керування сучасного трактора переважно мають багатофункціональне призначення, тому посадка тракториста  в трактор повинна забезпечувати:

- легкий доступ до всіх органів керування і зручність користування ними;

- вільне положення рук на кермі;

- чітке бачення дороги й оточуючого середовища.

Фізичний і психічний стан тракториста багато в чому залежить від підготовки його робочого місця — кабіни трактора. Правильна і зручна посадка тракториста в кабіні не викликає швидкої втоми.

Оптимальна посадка тракториста визначається стійким положенням його корпусу, яке вивільняє ноги і руки від утримання пози для виконання функцій, що пов'язані з керуванням і стандартним положенням ніг і рук в процесі виконання технічних прийомів маніпулювання ними. Вона повинна забезпечувати максимальну точність керування трактором і ефективність дій в аварійних ситуаціях.

Правильність посадки в трактор контролюють по кутах між гомілкою і стегном (95-130°), між корпусом і стегном (80-100°) та кутом згину руки (120-150°) і перевіряють, вмикаючи важіль перемикання передач у максимально віддалене від нього положення вперед. При цьому не повинно бути нахилу корпусу і відриву його від спинки сидіння. Ліва рука повинна бути повністю випрямлена і вільно лежати на верхній частині рульового колеса Зрозуміло, що раціональна посадка для кожного водія залежить від особливостей будови його тіла, а тому визначається індивідуально.

 Перед початком роботи тракторист повинен відрегулювати сидіння так, щоб його корпус не відчував напруги, зпирався на спинку сидіння, руки вільно доставати до важилів керування механізмами повороту, а злегку зігнуті ноги — до гальмівних педалей.

Повинно бути зручне, правильно відрегульоване сидіння яке регулюється за ростом та масою тракториста, що забезпечує трактористу миттєву реакцію. Чим більша маса , тим сильніше  повинні бути затиснуті пружини сидіння за допомогою регулювального болта.

 Тракторист не повинен жалкувати часу на такі регулювання, бо вони значно полегшать йому роботу. 

Наприклад, сидіння тракторів МТЗ-80, МТЗ-82, МТЗ-100 і МТЗ-102 виготовлені одномісними, зручними, на механічній підвісці з гідро амортизатором для запобігання можливого розхитування сидячої людини.

Пам'ятайте! Регулювати сидіння потрібно щоразу після того, коли трактором керувала інша особа.

Скло кабіни повинно забезпечувати трактористові круговий огляд, тому вікна, а також дзеркала заднього виду повинні бути чистими і так відрегульовані, щоб могли забезпечити максимальну оглядовість.

У кабіні повинна підтримуватися нормальна температура, постійний повітрообмін, низький рівень шумів і вібрацій.

До органів керування трактором, щонайчастіше застосовуються, належить педаль подачі палива. За зміну тракторист робить нею до 385 рухів. Іншими органами керування агрегатом, що найчастіше використовуються, є педаль муфти зчеплення, важіль переключення передач, педаль гальмування та інші. Варто відзначити важливість точності, плавності, розміреності й узгодженості рухів (при    вижиманні зчеплення, переключенні швидкості руху тракторного агрегату, гальмуванні). Наприклад, різке відпускання педалі зчеплення призводить до стрибка трактора вперед. А це негативно відбивається на механізмах, знижує ефективність професійної діяльності.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: portyannik68 (22.03.2020)
Переглядів: 38 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar